onsdag, oktober 14, 2009

Cupcakes













Gårdagens cupcakes var det ja! Provade att baka i silikonformar från Rusta som Fröken Pyssel tipsat om, och dom fungerade riktigt bra. Bra pris, går att diska i maskin och var riktigt stadiga. Vet dock inte om jag kommer överge de traditionella papperformarna, men när man bakar för "hemmabruk" går det lika bra med silikonformar. Fick även inviga min nya spritspåse+tyllar från IKEA, men spritspåsen var ingen hit. Då den är tillverkad i någon typ av tyg istället för plast så trängde frostingen ut och hela påsen blev kladdig.

Själva muffinreceptet höftade jag på, så det delar jag inte med mig av, däremot vet jag att många använder sig av Leila's grundrecept, och det hittar ni här.

Jag smaksatte mina muffins med vaniljsocker, när de kallnat så fyllde jag dem med chokladpudding (Ekströms pulver, skämmes Hanna..) och toppade med cheamcheesefrosting. Spritsade ut frostingen och dekorerade med färdigt tårtpynt (hjärtan och kulörta kulor). Svårare än så är det inte! Makalöst goda blev dom, ska ta med några till Stephen så att vi inte äter upp alla själv framför tv:n ikväll, och imorgon ska jag baka nya. På fredag är det premiär för fredagsfika på jobbet, och jag är försten ut.

Creamcheesefrosting:
50g philadelphiaost
1msk smör eller margarin
1tsk citronsaft
½tsk vaniljsocker
3dl florsocker

1 kommentar:

  1. Anonym19:12

    GAAAAH! kom hit med ett par stycken ;)

    Jag tror inte jag känner någon som är så himla duktig på att baka som du! JAG VILL VARA HEMMA OCH FIKA MED DIG!
    Kram /Lisa Sundberg

    SvaraRadera