torsdag, februari 10, 2011

Köpstoppet!

Hur går det för er andra med köpstopp? Idag är vi inne på 10:nde dagen, ungefär en tredjedel avklarat alltså!

Jag har skött mig bra, fick stilla shoppinghungern när vi handlade lite mat igår. Det var dock inte inräknat i köpstoppet, äta bör man annars dör man. Dock är det strikt förbjudet att handla annat än just mat, det går inte att försvara ett abstinensköp av t.ex en duk/hårfärg/ljuslyktor bara för att man handlade på en mataffär.

Sen hade jag ju gjort undantag för två födelsedagspresenter, och dom är inköpta båda två. Tycker att det är svårast att komma ihåg att inte handla, har inte hittat några fynd som jag "bara måste köpa". Kan inte påstå att jag vistats särskilt mycket ute på stan, det vore ju bara att jävlas med sig själv. Imorgon blir det dock en liten sväng till Luleå, känner mig inte särskilt pepp att gå på stan, men vad gör man inte för att hinna träffa Sandra?!

Kanske jag ska lämna plånboken hemma och bara stoppa busskortet i fickan? Vilket geni jag är!

4 kommentarer:

  1. Jag har inte infört ett totalt köpstopp men jag har däremot tänkt betydligt med på att hålla i pengarna och inte bara köpa för köpandets skull. Så tack för tankeställaren och snart så hoppas jag på en månad där jag å min familj gör det på riktigt!

    SvaraRadera
  2. Köpstopp, vilket köpstopp? Jag klickade hem smink för trehunndra riksdaler igår ;-).
    Fast jag brukar ju inte shoppa särskilt mycket annars ändå, även om jag kan ha ett behov av något särskilt så orkar jag oftast inte in till stan. Handlar nog det mesta över nätet tror jag?
    Vill ha och behöver nya skor, men tänkte vänta till månadsskiftet och då blir det antagligen från brandos.se :-)

    SvaraRadera
  3. ja, bra knep att lämna plånboken hemma!
    eftersom jag har turistat så mycket den senaste tiden så har jag spenderat pengar som aldrig förr. köptstoppet får bli till hösten när min ekonomi kommit ikapp : ).

    SvaraRadera
  4. Sandra20:15

    Ja tänk så jag längtar efter att få träffas!! Hör av dig om vilken tid du kommer till stan, du vet ju att jag kan allt efter 12:30 :). Kram

    SvaraRadera