tisdag, februari 01, 2011

Spendera mera..eller mindre

Inspirerad av Carro funderar jag om jag ska ge mig själv köpstopp i februari. Har provat förr och det har gått åt skogen, men nån gång ska man väl lyckas? Ärligt talat så finns det inte heller så mycket att slösa, då det här är första månaden jag går på FP, Darlingen tagit ut tio pappadagar och en ljuvlig elräkning på 5415 riksdaler trillade ner i brevlådan.

Men jag känner mig själv väldigt väl när det gäller att spendera, och vet att jag lätt kan plocka pengar från sparkontot för att köpa prylar som känns EXTREMT LIVSVIKTIGA. Som ännu mer kläder i storlek 80 till Astrid (eftersom vi har massor i de mindre storlekarna), innehåll till den redan rätt fulla sminkväskan, designade disktrasor och dylikt. Saker jag egentligen skulle kunna låta bli att köpa alltså, och nu ska jag verkligen försöka att låta bli. Tror att det blir lättare om jag kallar det köpstopp än om jag säger att jag ska försöka vara "duktig".

Köpstopp it is, men med två undantag eftersom vi ska fira två födelsedagar. Tror att jag gjorde ett bra val när jag valde årets kortaste månad.

Hänger ni på?!

6 kommentarer:

  1. Läskigt. Jag måste fundera starkt.

    Och hörde jag storlek 80??? Jisses kvinna du är värre än mig. Jag tror jag har ett enda plagg i storlek 74 annars är 68 den storlek jag fyller på för tillfället. :P

    SvaraRadera
  2. Jannike13:28

    Jag hänger på, tur att det är en kort månad! Btw,kalasfika 2/3 i värsta Svensbyn:P

    SvaraRadera
  3. Anonym14:29

    Tror inte du behöver köpa på dig massa kläder i strl 80 redan nu, det kommer ta evigheter innan Astrid kan ha dem! Vår dotter har precis vuxit i strl 86 nu, och hon är 22 månader och har numera även en lillebror :) (=det kommer kännas som en annan livstid när kläderna i strl 80 kommer till användning!)

    SvaraRadera
  4. Jag är på! Önska mig lycka till....

    SvaraRadera
  5. Anna J17:55

    Hanna du kan ju inte köpa 80 redan din galning!!! =) Du måste ju spara lite shopping till sen! Edvin har nog inte ett enda plagg i 80, knappt i 74 heller! Dock massor i 68 som jag väntar att han ska växa i..men han verkar vilja fortsätta med 62 ett tag till!

    SvaraRadera
  6. Haha, jag vet att jag inte behöver handla 80 redan nu, men det finns ju så mycket fint.. ;)

    SvaraRadera