lördag, november 22, 2014

En dag i livet som gick till spillo

Igår kände jag mig illamående när jag vaknade, tänkte att det skulle gå över bara jag åt något, men icke. Vet inte om det är någon magsjuka eller om det är något jag ätit, men hela dagen igår gick åt till att sova, ligga ner och otaliga varv till badrummet. När jag vaknade i morse kände jag mig pigg men hungrig, blåste faran över och åt lite äpple samt risgrynsgröt. Dumt gjort!

Nåja, nu har det varit lugnt i ganska många timmar, och på ett tag ska jag äta lite mat. Först dusch och byta kläder från pyjamas så kanske jag känner mig lite piggare också. Crille och barnen är iväg och handlar mat, jag har beställt frusen mango och vaniljyoghurt så att jag kan göra någon smarrig smoothie.

Nu hoppas jag bara att ingen annan blir sjuk här hemma. Vi är noga med att det bara är jag som använder lilla toaletten, inte använder samma handdukar, Crille och barnen sov i Astrids rum i natt osv, och hoppas att det hjälper. Igår var jag så himla bitter över att min och barnens lediga dag då vi skulle vara ute och leka, pyssla och ha det mysigt bara blev pannkaka. Crille pratade om att vi ska ta in julsakerna idag eller i morgon och kolla hur vi har det med belysning osv, det är ju första julen i huset. Det väger upp den förlorade fredagen!



Det är så himla vackert ute nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar