torsdag, november 20, 2014

Lördag!

Idag har jag lördag, och barnen är lediga första dagen av fyra. Även om jag gärna skulle vilja vara ledig alla fyra, varje vecka, så finns det ju vissa positiva sidor av att jobba många helger också. Att vara ledig torsdag-fredag känns jätteskönt, då jag ändå får den där sköna helgkänslan även om jag jobbar helg. Så "helg" i fyra dagar, det är ju inte fy skam. 

Dagen bjuder på besök av Sara och Cornelia, vi ska käka tortillapizza till lunch och äta chokladbollar till efterrätt. De senare rullade jag och Elsa på morgonen då Astrid fortfarande sov (hon kom inte dragandes med sitt täcke förrän klockan nio den sömntutan), och min assistent agerade expertkommentator under hela baket. "-De sel ut som söttbullal mamma!" "-Nu bli du kladdit mamma!"

Igår på morgonen fick jag ett sms av Crille att vi ska på biodejt ikväll! Senaste Hunger games är det vi ska se, flickorna ska vara hemma med farbror Kocko, och det blir tidiga bion så att vi hinner hem innan läggdags. Jag vet två stycken som är taggade över filmkväll i soffan med popcorn, och så är vi ju två stycken som också är taggade på popcorn fast i biosalong. Lyx för alla fyra!


En hyacint i badrummet är ju aldrig fel!


Morgonstund under filten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar