tisdag, juni 15, 2010

Jag gillar kanel

Till frukost blev det mackor, kanelthé och kanelgranola i naturell yoghurt. Strax ska jag börja med kanelbullsbak. Kanel är the shiet året om!

Egentligen hade jag velat fylla hälften av bullarna med mandelmassa och kokos som mormor brukar göra, men ingen mandelmassa fanns hemma och jag ides inte vänta med morgonprommisen tills Ica öppnar klockan 10. Har rotat igenom frysarna efter en eventuellt kvarglömd bit, men icke sa nicke. Kan inte direkt påstå att vädret gör en sugen på mandelmassejakt på cykel, så det blir bra med endast kanel.

Först ska snabeldraken fram en sväng, men eftersom jag känner mig själv rätt väl så väntar jag med att dammsuga köket tills baket är avklarat. Jag kan stöka ner rätt bra när jag står i köket, och den glutenfria mjölmixen vill till att sprida sig likt pollen över hela köket, och det vore ju synd på nystädat golv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar