tisdag, juni 08, 2010

Tidningshamstern

Efter att ha lallat omkring här hemma så fick jag till sist tummen ur och gick uppför trappan med intentionen att ta en dusch. Men så slog en bättre tanke mig-ett bad. Jag har således badat skumbad i en timme samtidigt som jag rivit ut korsordsbilagor och intressanta recept ur 12 nummer av Allers.

Vad är grejen med att spara tidningar egentligen? Jag är hopplös på det! Fast besluten om bättring så började jag rensa i mina tidningsgömmor häromdagen. Alla nummer av Glamour hamnade i en kasse som ska med till fikarummet på jobbet, alla Vi i Villa åkte i pappersinsamlingen, men Mersmak, Buffé och Topphälsa kunde jag inte skiljas ifrån.

Hur ofta läser jag träningstips från maj 2007? Aldrig. Och när matlagningsinspirationen inte vill infinna sig, plockar jag då fram ett nummer av Buffé från 2008 och börjar bläddra? Nä, just det. Men jag vill nog spara dom ändå. Utifall att.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar