onsdag, januari 25, 2012

Helgens sömnplaner

Följande konversation ägde rum här hemma nu på morgonen. Jag hade klivit upp klockan 8, tydligen i ottan, 1.5 timme innan de andra två behagade att vakna.

"-Åh vad jag ska SOVA GOTT hela helgen!"
"-Det är väl ändå ingen som tvingar dig att kliva upp i ottan här hemma?"
"-Nä, men jag ska sova OSTÖRT från att jag går och lägger mig tills morgonen kommer."
"-HAHA, jag känner er, ni kommer ligga och surra till klockan 3, sen kommer du kliva upp klockan 6 ändå. Bara för att du har nån fix idé om att du ska göra det."
"-Surret-mycket möjligt. Kliva upp 06-skulle inte tro det va!"


4 kommentarer:

  1. Sandra19:05

    Surret kan jag också instämma på, men kl 06, nja, nog för att jag är morgonpigg... Men Sivert & Ellen, mina pensionärsgrannar, kan säkert bjuda på lite morgonfika isf om du skulle vara sugen på sällskap ;). Ler inombords över att du snart är här, efterlängtat! Kram

    SvaraRadera
  2. Jag ska nog kunna ligga kvar i sängen betydligt längre än klockan 6, det lovar jag ;) I värsta fall får jag ge mig på en bok :D Alldeles pirrigt peppad är jag! :) kram!

    SvaraRadera
  3. Så underbart med sömn en hel natt utan att vakna för att sätta in en tutte i munnen ;-)

    Jag tänkte också bara på räven raskar... Men kom även på Jag fångade en räv en dag... du vet från snövit och de sju dvärgarna...

    Men jag var även ut på youtube och kollade och hittade den här:

    http://www.youtube.com/watch?v=6FujcRZenvY&feature=results_video&playnext=1&list=PL22D6C9D2FA3A147E

    Om du lär dig den så kan du och Astrid sjunga den för oss nästa gång vi ses ;-)

    Hoppas att du får en härlig helg nu!
    På fredag ska vi åka upp till Haparanda och det stora gulblåa varuhuset och shoppa lite grann!

    SvaraRadera
  4. Klart du ska sova!

    sv:
    Javisst är det konstigt men bra att det är åt rätt håll! Läste en jätte obehaglig artikel om en bebis som blivit totalt uttorkad eftersom föräldrarna (i all välmening) blandat ersättningen med mindre vatten när bebisen var sjuk och inte fick i sig så mycket mat.

    SvaraRadera