söndag, januari 22, 2012

Utmaning

Jag har fått en utmaning av MammaTea!

1) Vad gjorde du för tio år sedan?
Jag var fjorton, skulle fylla femton. Gick på högstadiet och var högljudd. Tror att jag var kär i Joel. Bakade osannolika mängder chokladbollar med Frun. Träffade massor av nya kompisar då jag ganska nyligt börjat på en ny skola, en del hänger kvar än idag.

2) Vad gjorde du för ett år sedan?
Då hade vi besök av min pappa, som träffade sitt fjärde barnbarn för första gången! Jag och Darlingen lagade mat tillsammans i lugn och ro för första gången sen Astrid kom, hon hade det så bra i morfars famn och fick en grundlig guidning av hela huset.

3) Fem snacks du gillar
Chips, med dip, nästan alla sorter
Dumleklubbor
Grönsaker och guacamole
Mjuka hallonlakrits-döskallar
Fika i allmänhet

4) Fem sånger du kan hela texten till
Utan dina andetag-Kent
Viva la vida-Coldplay
Vår julskinka har rymt-Werner och Werner
Fields of gold-Sting
Laughing with-Regina Spektor

5) Fem saker du skulle göra om du var mångmiljonär
Åka på en utlandsresa med hela min stora, något brokiga familj
Betala av bolånet
Köpa en ny bil (SOM FUNGERAR!)
Skänka till välgörenhet
Både jag och Darlingen skulle gå ner i tid på jobbet

6) Fem dåliga vanor
"Jag ska bara"
Svårt att koppla av med stökigt hemma
Oroar mig i förväg för saker som kan hända
Kör i gamla mentala hjulspår
Äter godis fastän jag inte är sugen

7) Fem saker du gillar att göra
Åka pulka
Dricka the och surra med vänner
Kramas och umgås med min familj
Skratta
Spela spel

8) Fem saker du aldrig skulle klä dig i, eller köpa
Svårt det där med kläder, man ska aldrig säga aldrig, men:
Byxor med kjol över
Uggs
Stringbikini
Lårhöga stövlar
Foppatofflor, bortsett från i trädgården

9) Fem favoritleksaker
Minilaptopen
Matberedaren
Elvispen
Mobilen
Systemkameran

10) Tio personer jag vill se göra den här utmaningen
Linda/Underbar Gåva(Låst blogg)
Sandra
Jonna
Anna
Sara
Evelina
Din morsa
Emma
Elin
Sandra/Familjebegrepp



Precis ett år sedan!

3 kommentarer:

  1. Rolig utmaning! Slog mig att vi är rätt lika :-) Men lovar att göra den senare!

    Vad är det jag läser, magsjuk plutta.. stackars tösa!! Krya på dig lilla du!!

    SvaraRadera
  2. Man ser då klart och tydligt att det är hon! :)

    SvaraRadera
  3. Tack för trevlig läsning och att du skickade utmaningen till mig. Det måste ha varit ett fint ögonblick då din pappa träffade Astrid första gången. Jag kan bara tänka mig hans glädje. Utan dina andetag av Kent lät vi spela på vårt bröllop - helt underbar låt! Jag kommer nog ta lite tid på mig innan (om) jag antar utmaningen. Måste först fundera lite på mina svar. KRAM

    SvaraRadera