måndag, januari 09, 2012

Lugn dag med köttfärslimpa som final

Idag har vi inte gjort många knop här hemma, jag och Masselito. Hade funderingar på att baka, men med en febrig, hostande och snorande liten tjej som vill vara nära sin mamma så fick det vara. Istället har vi kollat på fåret Shaun och ätit russin i soffan. När hon hostade så flög det russin som ur värsta kulsprutan, hemsk mamma jag är som gapskrattade åt det. Sen kom Edvin, Anna och Stefan på besök, alltid lika kul! Och Masse var väldigt pigg under hela tiden de var här, det är så roligt med en lekkompis att man glömmer bort att man inte är riktigt frisk. Nu längtar vi efter feberfria dagar så vi kan gå ut och busa i snön! Fast det är rätt mysigt att sitta i soffan och läsa böcker också.

Om några minuter börjar Sveriges Mästerkock, missade hela förra säsongen men ikväll tänker jag då inte missa en endaste minut. Älskar mat- och bakprogram! Snart kommer Darlingen hem från innebandyn, och då blir det köttfärslimpa till middag, yummie yummie, jag är hungrig som en varg.




Kan någon släppa ut mig?

2 kommentarer:

  1. Hoppas A snart mår bättre!

    SvaraRadera
  2. Stackars Astrid som också har blivit sjuk. Låter som att ni har haft en mysig dag. C älskar också russin.

    SvaraRadera