söndag, januari 27, 2013

Helgen som var och veckan som kommer

Under helgen som passerat har jag varit en sväng till stan på egen hand. Utan barn, barnvagn, sambo eller skötväska alltså. Hade nästan glömt bort hur min handväska ser ut och hur trött man blir i armarna av att bära shoppingkassar..Turligt nog så shoppade jag inte så värst mycket, men lite kläder, pysselsaker och presenter blev det.

Barnen och Crille hade haft det bra, alla tre levde, var mätta och glada när jag kom hem. Visserligen var jag bara borta 4-5 timmar, men man kan ju fort tro att man är oumbärlig när man är mammaledig och större delen av ens liv går ut på att vara ansvarig för barn och hushåll. Då jag inser att Crille fixar allt lika bra som jag så kommer jag ner på jorden och blir mindre odräglig. Bra för alla parter att morsan åker och shoppar alltså!

Efter min hemkomst var jag ivrig att sätta igång med mitt främsta pysselprojekt som jag haft på lut ett tag. Är inte riktigt färdig än, men ni får en liten tjuvkik längre ner. Det gav mersmak kan jag lova, och jag har nu fått diagnosen kulsjuka, funderar på alla möjliga användningsområden för träkulor målade i kulörta färger. Fick i samma veva ett litet inredningsil, och jag har tusen nya ideér.

Idag var vi långsamma som sniglar alla fyra på morgonen, men vid lunch så åkte vi iväg för att byta storlek på en overall som jag köpte igår (himla dumheter Elsa, att växa ur overallen mitt i säsongen!), gjorde ett snabbt besök på EM och Coop innan vi åkte vidare till faster Johanna och Loke (Tomas jobbar). Där blev det middag med woopies till efterrätt, smarrigt må ni tro.

Vi har en rolig, men intensiv, vecka framför oss. Jag ska träffa Anna för fika och surr (utan barn!), Astrid ska på föris tisdag-torsdag, Crille ska både på skidskola och till frisören, vi ska kalasa för Filip som fyllt 5, det är kyrkis som vanligt på torsdag och så är det ju bröllop på lördag! Sandra ska bli fru Pettersson, och inför det så är det lite saker som ska fixas. Massor av roligheter att se fram emot med andra ord!


1 kommentar:

  1. Anonym12:43

    Blir väldigt nyfiken på vad det där pysselprojektet kan vara för någonting...

    SvaraRadera