onsdag, februari 06, 2013

Att roa sig

Idag var jag tvungen att bege mig ut på jakt efter vätskeersättning och lite annat. Jag brukar inte vara så brydd om mitt yttre när det gäller kön på Ica, men idag bad jag lite tyst till gudarna att jag inte skulle träffa någon jag känner.

Annat man kan roa sig med när det är kräksjukestuga i hemmet: kolla Karlsson på taket, erbjud din utsvultna dotter kokt ris till middag, kolla Gossip Girl när resten av familjen sover middag, ät philadelphia&hjortronmackor med en balja te som tillbehör (när det utsvultna barnet sover såklart) eller gå en Podpromenad. Man kan även gråta blod inombords då ens lilla älskling kastar sig över ett halvt smörgåsrån och gråter hysteriskt när man hindrar henne från att svepa ett glas vatten, men det är inte så kul, så det rekommenderar jag inte.

Kan meddela att Crille är på bättringsvägen, nu orkar han kolla resor på paddan. Ett gott tecken!

4 kommentarer:

  1. krya på er, stackare!

    SvaraRadera
  2. Anonym11:08

    Usch och fy. Är tacksam så länge vi får vara friska, just det där med att ransonera barnets mat och vatten verkar vara så himla jobbigt för ens mammahjärta. Och oj vad jag är tacksam över att vi bor i den här delen av världen dessutom.

    SvaraRadera
  3. Hua, vi har det likadant här hemma idag. Det är verkligen hemskt att måsta neka sitt hungriga barn mat och för mkt vätska. Krya på sjuklingarna!

    SvaraRadera
  4. Vilken fin mugg, tycker mig känna igen den från Indiska? Den ser ut att vara god och dricka ur. Saknar långa surrstunder över tekoppen, men är i det här läget så klart inte sugen på kräksjuka. Pepp, pepp att du fortsätter klara dig. Kram

    SvaraRadera