onsdag, februari 13, 2013

Sömnrapport

Elsas nätter blir bättre och bättre. Nu äter hon 2-3 gånger, men övriga uppvak nöjer hon sig med napp och famn. Fantastiskt! De två senaste nätterna har Darlingen tagit henne 04 då hon ätit, Astrid har då vaknat och jag har gått med henne till gästrummet. Det känns så skönt att få vara lite själv med henne, jag saknar min stora lilla tjej.

Få krama om henne och titta på henne när hon somnar in, ligga nära utan att samtidigt hålla Elsa nöjd och vara stressad över att hon ska vakna. Att Astrid vaknar en halvtimme senare och kör 100 frågor (Men mamma vart är pappa? Mamma är Elsa ledsen? Mamma ska vi gå ner nu? Mamma ska vi kolla lite Bompa kanske? Mamma får jag flaska nu? Mamma mamma mamma), det är ett mindre gupp på vägen. Jag kliver iallafall INTE upp strax innan 05, galen är jag inte.

Men sömn, det är för tonåringar och pensionärer!

1 kommentar: