fredag, februari 08, 2013

Man ska inte ropa hej..

Vi ropade hej igår, men så imorse trillade Astrid i bäcken. Eller nåt sånt. Vette rackarns om det är fortsatt sjuka eller den stackars magen som är i total obalans, men det lär väl tiden utvisa.

Förrådet av blöjor, mjölk och grönsaker har iallafall blivit påfyllda idag, så oss går det ingen nöd på. Tråkigt är dock att morgondagens träff på badhuset med familjen Pettersson uteblir, men det tar vi igen en annan gång!

Gick upp och för att natta Astrid strax innan 19, läste saga, pussade panna och kröp sedan ner i vår renbäddade säng för att läsa litegrann. Misslyckades med "en bok i månaden" redan från start, men tänker inte ge upp!

Simon och ekarna fick mig att bli sömnig, så jag drog täcket över mig och sov i tjugo minuter tills Elsa vrålade som en dåre på nedervåningen. Tack för det älskade lilla dotter, annars kanske jag hade missat kvällens avsnitt av På spåret, som börjar typ..NU!

3 kommentarer:

  1. Jag hoppas att det bara är pga att magen är i obalans. Nu får det räcka med sjukdomar!

    SvaraRadera
  2. Anonym21:21

    Att det ska vara så långdraget! Hoppas ni kryar på er.

    www.mammatea.se

    SvaraRadera
  3. Stackare, vilken pärs ni går igenom! Hoppas verkligen att ni piggar på er snart! Kram

    SvaraRadera