tisdag, februari 19, 2013

Ungefär liksom typ

Ja, jag är ungefär liksom typ lika pigg som jag ser ut att vara på bilden. Har kollat finalen av På spåret med halvljus (dvs ett öga öppet), ätit macka med köttbullar, duschat och rullat chokladbollar ikväll.

Innan dess har jag fightats med mina kära döttrar, stackars barn som har en så trött mamma med öron som blöder av gnäll. Klockan åtta sov de gott båda två iallafall, och imorgon siktar vi på en pigg, frisk och glad dag.

Elsa är återigen fit for fight, efter lavemang och allergimedicin imorse. När de ilsket röda mjölkblafforna försvann dök det nämligen upp ordentliga nässelutslag istället. Måste vara något produktionsfel på henne, vad höll vi på med där egentligen Crille? Nåväl, nu är både mor och dotter satta på mjölkfri kost, och förhoppningsvis slipper vi liknande incidenter i framtiden.

GODNATT!

2 kommentarer:

  1. Anna (pobr..)19:54

    Hoppas det blir bättre med dieten <3 Jag har själv lagt ner mjölken också, upptäckt att jag är överkänslig å det kraftigaste mot det, vid sidan av gluten. Tror inte det är på oss det är produktionsfel, rätt säker på att det snarare är något allvarligt fel med de flesta livsmedel vi stoppar i oss. Kram!

    SvaraRadera
  2. Anna (pobr..): Här vette fortfarande katten vad det är som triggar igång Elsas utslag, hoppas att få klarhet på ons när vi ska göra pricktest! Tills dess blir det snålt tilltaget vid matbordet, har inte riktigt landat i att kombinera alla dessa eventuella allergier. Skönt att du verkar må bättre då du lägger om kosten! Kram!

    SvaraRadera