tisdag, februari 05, 2013

Piffad lampa

Jag har sett tusentals fina pyssel med vinylplast på olika pysselbloggar, och tänkt att jag ska införskaffa en bit och prova. Men som med så mycket annat så har det stannat vid tanken.

Tills nu! Jag fick tummen ur och beställde en bit från Vinyla Hem, och har hittills hunnit fixa till en lampa, och har några fler projekt på gång.

Jag har helt enkelt mätt och klippt ut passande trekanter i mattsvart dekorplast, som jag sedan satt fast på golvlampan Not från Ikea (som endast kostar 79 kronor!).



6 kommentarer:

  1. Anonym14:05

    snyggt!

    har själv tänkt att jag skulle ta tag i ett liknande projekt för att dölja en spricka i vår nattlampa, men har inte ens kommit så långt som till inhandlandet av plasten än.

    SvaraRadera
  2. Anonym15:48

    Snyggt det blev!

    www.mammatea.se

    SvaraRadera
  3. Det piffade upp lampan!!

    SvaraRadera
  4. Det blev riktigt snyggt! Har du bara limmat fast bitarna och med vilket sorts lim?

    SvaraRadera
  5. Snyggt! måste också börja pyssla lite igen:)

    Sv: Tack! vi är jätteglada!

    SvaraRadera