lördag, december 28, 2013

Home sweet home

Borta bra, men hemma bäst. Det var skönt att Crille och barnen hade städat innan vi åkte, så behövde vi inte börja ta tag i det. Istället kunde barnen leka med sina nya saker (tusen tack till alla som köpt klappar!), och jag kunde efter att jag kom hem från jobbet istället koncentrera mig på att gå runt och glo på mina julblomster. 3 utblommade och torkade hyacinter, samt en vit amaryllis som slagit ut under tiden vi varit borta. Är det bara att börja vänta in säsongen för tulpaner nu eller?

När jag glott färdigt på blommorna så sövde jag barnen (I EN OCH EN HALV svordom TIMME), vi åt tapas och kollade två avsnitt av På Spåret. Det var härligt må ni tro, eller ja, inte nattningen då. Förstår inte vad som blivit galet, varje kväll får vi hålla på i över en timme, och det har varit såhär rätt länge nu.

Har ett annat obehagligt bekymmer, kronljusen är SLUT! Har eldat värre än en pyroman den senaste tiden, det är ju så mysigt med tända ljus. De sista stumparna fick lysa nu ikväll när vi kollade film (Monsters University), vilket blivit något av en tradition. Är vi hemma på lördagen så äter vi middag när jag kommer hem från jobbet(eller motsvarande tid om jag är ledig), och sedan bäddar vi ner oss i soffan tillsammans alla fyra. My-hy-hyyyyys!

2 kommentarer:

  1. Zack har haft knepiga och seega läggningar sen han tog jullov. Jag drar direkt slutsatsen av att han är tröttare på kvällarna när han härjat på förskolan än om vi "bara" är hemma... Jag försöker intala mig själv att det kommer att ge med sig när han börjar om där i januari igen. Det vore verkligen toppen för min mentala hälsa. ;)

    SvaraRadera
  2. det bästa är att städa innan man åker bort!

    SvaraRadera