söndag, december 29, 2013

Nyår med the Petterssons

Ikväll har vi spikat de sista detaljerna för årets nyårsfirande, vilket sker hemma hos familjen Pettersson i Brännmark. 5 busiga ungar under 6 år, två tjattriga morsor, god trerätters och två i sällskapet som är galet förtjusta i Cheez Ballz, kan det bli annat än succé?

Jag ser verkligen fram emot denna kväll, och att välkomna 2014 med öppna armar. Har på känn att det kommer bli ett fantastiskt år, vi har så mycket roligt framför oss och jag blir alldeles pirrig bara av att tänka på det. Vårt alldeles egna hus kommer byggas upp framför våra ögon och under hösten kommer vi flytta in, bara det liksom, vilken grej!


Ifjol firade vi hemma hos oss med familjen Stråmek, och hade en gardin som bordsduk.

3 kommentarer:

  1. Jag har lite samma känsla som dig alltså - att 2014 kommer att bli ett toppenår! Jag vet egentligen inte varför, men det kanske har att göra med att jag äntligen blir klar med skolan... Awesome! :D

    SvaraRadera
  2. Sv: Och ja, galet skönt att faktiskt umgås utan att måsta hänga i köket halva kvällen. :) Nästan bättre än själva julafton. ;)
    Jobbigt med kidsens sömntjorv alltså... Men jag kan tänka mig att det blir lite spännande att sova i samma rum som syrran, det hade jag nog tyckt själv också. :P Jag och David brukar resonera så, att när Zack tjorvar med såna där grundläggande grejer så försöker vi intala oss själva att han knappast kommer att tjorva på samma frustrerande sätt om några år - det är en period som kommer att passera. :) Faktiskt.

    SvaraRadera
  3. låter som ett härlig nyårsfirande. själva blir vi hemma med en prickig liten som åkt på vattkoppor. hade några vuxna i sällskapet som inte haft så vi håller oss undan lite tråkigt men så kan det va. 2014 blir nog ett toppen år ändå med lillasyster som kommer i mars :) ser fram emot att följa husbygget här i bloggen. vi funderar själva på att bygga under 2015 möjligen så ni får vara lite inspiration :)

    SvaraRadera