måndag, december 09, 2013

Ingen termometer

Vi saknar termometer. Av den enkla anledningen så vet jag ytterst sällan vad utomhustemperaturen är när jag t.ex. ska till jobbet på morgonen.

Igår tog jag cykeln, ett dumt beslut visade det sig. Det knarrade och gnällde så jag trodde att den skulle rasa ihop vilken sekund som helst, och det gick galet tungt att trampa. 20 minusgrader, det var ju en bra förklaring!

Imorse blev det därför promenad, och jag konstaterade att jag kan ta cykellåset till hjälp när temperaturen ska bedömas. 

Böjbart - plusgrader
Stelfruset - minusgrader

Bra så!

3 kommentarer:

  1. Anonym16:31

    Fy så kallt!

    www.mammatea.se

    SvaraRadera
  2. vi har inte heller någon termometer! man lär sig att de ungefär hur kallt det är : )

    SvaraRadera
  3. Anonym21:54

    Vi har inte heller någon termometer, utan jag kollar dn:s väderprognos. Inte alltid helt rätt... Men vi har långtifrån så kallt som ni!

    SvaraRadera