söndag, januari 12, 2014

En guldkantad kväll

Inga bebisar kom ut igårkväll, men dock en hel del ord. Som sig bör, då fyra personer som inte träffats "ordentligt" på ett bra tag sitter runt ett bord med vin i glasen (alkoholfritt för vissa of course). Minuterna innan gästerna skulle anlända så irrade jag runt likt en yr höna och letade efter en kjol som inte gick att finna någonstans. Blev därför lite lättad att de alla tre meddelade sig vara lite försenade, puh! Då hann jag både klä mig och diska.

Sedan kom de likt tre vise män med gåvor, bortskämd blev jag med blommor av två olika slag, te och popcorn med spännande smaksättning. Lyx! Vi pratade om livet, om allt som finns och inte finns däri, snacksade och ritade planlösningar på hus i blocket utan lediga blad. Två husägare och två blivande husägare, varav tre nybyggare i sällskapet och en som förskönar sitt hus med befintlig charm. Ni kan tro vi hade mycket att diskutera.

Vaknade 07:40 med ett lite tungt huvud, det måste ju bero på att jag sov för länge.


2 kommentarer:

  1. såå trevligt!!!

    SvaraRadera
  2. Anonym21:21

    Låter som en helt rätt kväll!

    Själv var jag på möhippa igår, så jag var minst sagt en smula trött på dagens ettårskalas, men på gott humör!

    SvaraRadera