torsdag, januari 30, 2014

Hemma!

Pang bom, tillbaka till verkligheten. Byta flip-flops mot fleecetröja. Boka tandläkartid till den lilla som under semestern slog ut en flisa av ena framtanden i en stentrapp. Servera mellanmjölk i glasen och hushållsost på smörgåsarna. Diska, fy farao för att diska.

På morgonen hann jag med att packa upp alla väskor, nu väntar bara ett berg av tvätt. Crille och barnen har varit iväg och storhandlat mat, så det tomma kylskåpet ekar inte längre. Själv befinner jag mig på jobbet, kvällsöppet till 21 minsann.

När jag nyss öppnade kylskåpsdörren i fikarummet så kom en flaska med soya flygandes. Pang, krasch bang bom. Knäskura golv med disktrasa. Festligt! 

Nu tror ni att det känns hemskt att vara tillbaka på hemmaplan? Icke, det känns skönt på något galet sätt. Längtar efter att sätta mig ner i soffan och kolla igenom semesterbilderna, det kanske blir imorgonkväll, eller lördag innan jobbet..Eller söndagkväll. Då får ni också se hur vi haft det!

2 kommentarer: