onsdag, januari 15, 2014

Vår onsdag

Det blev allt en händelserik dag det här, trots att det egentligen inte hänt så mycket. Morgonen flöt på utan några missöden, och vi lämnade lägenheten i tid för en gångs skull. På väg till bilen svor jag lite inombords över att inte längre bo på promenadavstånd till förskolan, det är ju tusen gånger bekvämare att ta vagnen än att stuva in två ungar i bilen för att sedan köra dit och hem. När båda barnen satt fastspända, jag kopplat ur motorvärmarsladden och satt mig för att starta bilen så..startade den inte. Typiskt. Vi vet att batteriet är dåligt, men så här illa har det inte varit tidigare, imorgon ska Crille köpa och sätta in ett nytt.

Så det blev en hemmadag för Astrid, som hann med hela två dagar på föris innan hon nu ska vara ledig i två veckor för semesterns skull (nästa vecka mån-tis törs vi inte chansa och kanske få någon härlig magsjuka/förkylning med oss i bagaget). Och det var ungefär där, efter att vi kommit in i värmen igen (det var -18 ute), som det började levereras hyss på löpande band. När jag nattade Elsa knyckte Astrid Colting-bollar som stod på bänken i en glasskål, drack vatten ur 5 olika glas "-För att testa vilket som var godast" och rev ut alla soffkuddar på golvet. Senare under eftermiddagen råkade någon (jag) somna till några minuter på soffan när vi kollade film, och hittade sedan mina två döttrar vid köksbänken, den ena hade smort cerat i halva ansiktet, den andra åt på en avokado med skal. Oh well, vad vore dagarna med barn utan lite hyss?

Mina planer för kvällen var body balance och brödbak, men så ville inte bilen starta nu heller trots att batteriet stått på laddning, och det blev för stressigt att ta sig till gymmet. Degen till mina limpor verkar inte riktigt ha jäst som jag tänkt mig, så vi får se om det blir pannkaka med det lilla projektet också. Imorgon ska jag ha större framgång, sanna mina ord!


2 kommentarer:

  1. hahaha, jag skrattar lättat åt ungarnas hyss och gottar mig åt att vi kan ha det lika illa ibland : )

    SvaraRadera
  2. Känner igen det där med hyss när man somnar ;-)
    Jag läser alla dina inlägg men tyvärr går det inte att kommentera vare sig från paddan eller telefonen, men nu har jag startat upp gamla bettan och då går allt ;-)

    Nu är det inte länge kvar tills ni åker, vilken dag ska jag komma och lägga mig i resväskan?!

    När ni kommer hem så måste vi styra upp nåt kul. Vi saknar er.

    kram

    SvaraRadera