måndag, januari 26, 2015

En bra start på veckan

Vi har fått oss en riktigt bra start på veckan, hela familjen. Två glada barn som lämnades på föris och sedan hämtades av två lika glada föräldrar som jobbat så svetten lackat (nåja). Crille och Astrid skottade snö under tiden som jag och Elsa lagade mat, det blev pasta med pesto, minimozzarella och vitlöksbröd. Kolhydratschock! Min lilla assistent är verkligen hjälpsam i köket, idag hade hon huvudansvaret för peston (jag fick sköta stavmixer och rivning av ost) som blev himla god. Elsa brukar inte heller i annat fall vara tveksam till att smaka saker hon inte är så väl bekant med, men visst är det ju extra kul när man tillagat något själv.

Efter maten spelade vi Bamse och Tjuvstaden som Crille hade med sig hem i resväskan igår (jag fick mig minsann också presenter, Astrid berättade glatt på förskolan i morse att mamma hade fått trosor i present av pappa), och jag tycker att det är så kul att kunna spela sällskapsspel tillsammans med barnen! 

När de små hade landat i sina sängar tog jag en promenad, tränade mage när jag kommit hem, tog en dusch och nu har även de stora landat i sin säng, taggade inför att kolla fredagens avsnitt av På Spåret på svtplay. Hur bra kommer inte den här veckan bli, med en sådan start?!


Lite lurig i "jävtlöjan" (rävtröjan), den absoluta favoriten just nu


När blev min lilla bebis sådär stor?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar