tisdag, januari 06, 2015

Plantera en kärna

För rätt länge sedan fick jag tips av Jenny att det var lätt att få citronkärnor att gro. Idag fick jag tummen ur, plockade in blomjord från garaget och planterade tillsammans med barnen.

Jag delade citroner och lät barnen plocka ur kärnorna själv, Elsa drack citronsaft utan att röra en min och Astrid skrynklade ihop hela ansiktet så fort tungan nuddade fruktköttet. Ner i jorden och lite vatten på. Nu ska vi bara vänta, vänta och vänta.

Vet inte vem som är mest otålig, gissar att det är jag. Hoppas att det kommer gro och komma gröna små blad!



3 kommentarer:

  1. Anonym22:20

    Åh vad kul! Hoppas att de kommer upp. Ett tips är att inte förtrösta för citronkärnor verkar ovanligt sega och det kan tydligen vara helt normalt att det tar ett antal veckor för dem att komma upp.

    Min citronplanta är nu ca 15 cm hög så det tar sig. :-) Jag satte tre och alla kom upp men en rycktes ur sin kruka och en glömdes av någon anledning bort att vattna. Men jaja, 1/3 i alla fall. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. 1/3 är ju inte illa! Vi satte flera kärnor delat på tre krukor, så får vi se hur många som tar sig :)

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera