söndag, januari 04, 2015

Sista helgen

Den sista helgen på julens ledighet var en riktigt bra en. I fredags åkte vi till familjen Pettersson för att fira in det nya året med bubbel, middag, surr och lek. Vi sov över hos farmorn och farfarn, och på lördagens morgon åkte jag och Crille hem då jag skulle jobba, och flickorna stannade till söndagen i Bredsel.

Första tanken var att jag och Crille på kvällen skulle ta bussen till Luleå för att se The Hobbit 3 på bio och efteråt äta middag (och dricka vin till maten BÅDA TVÅ!), innan hemfärd och premiärnatten i nya sängen. Men efter att Elsa fått feber strax innan läggdags på fredagen och var vaken till och från under hela natten så kände vi båda två att det lockade mer att äta middag innan bion och sedan åka hem till sängen och kolla På Spåret.

Men så höll febern i sig och vi bestämde oss för att äta middag på MAX innan, se bion och sedan åka raka spåret till Bredsel och sova där i stället. Så fick det bli! Ändrade planer både en och två gånger, men lika bra blev det ändå.

Båda barnen är nu förkylda och febriga, så jag gissar att de sista dagarna på deras jullov (på torsdag är det dags att börja om på föris igen) kommer vara stillsamma sådana. Det passar rätt bra, jag har lite lådor och skåp här hemma som det behövs rensas och sorteras i, och det tycker dom om att hjälpa till med.

Google + vill inte samarbeta med uppladdningen av bilder, så jag får försöka peta in några med hjälp av mobilen lite senare..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar