söndag, januari 11, 2015

Veckan som gick

Det har varit en händelserik vecka, som förutom av jobb och vardagslunket fyllts av mycket utelek (vi har fått massor av snö!), promenader, pusselbyggande, soffhäng och att ta hand om en sjuk Elsa.

Den lilla vaknade vid 02 natten mellan torsdag och fredag, och somnade sedan aldrig riktigt om. Orolig i kroppen, ledsen, ARG, gråtande och skrikande var hon, och både jag och Crille höll på att bryta ihop. På morgonen tog hon sig för örat och sa att det gjorde ont, men sedan gjorde hon samma sak med munnen (och med Crille samma sak med både öron, mun, ben och armar), så jag tänkte inte först på det. Men sedan sa hon samma sak, så jag tog bussen till jobbet (Crille vabbade) så att bilen skulle vara hemma om de skulle behöva besöka hälsocentralen under dagen. På eftermiddagen skrek hon så fort Crille rörde ens i närheten av örat, så efter rådgivning åkte de in och fick konstaterat dubbelsidig öroninflammation. Aj aj aj! Nu är hon dock tillbaka på banan, och slurpar i sig sin Kåvepenin utan protester.

Jag och Crille har kämpat med ett pussel på 1000 bitar, och blev färdiga i går kväll. Vi konstaterar härmed att pussel inte är vår grej, och tackar högre makter att pusselbygget är över. Puh!

Länge har jag längtat efter den dagen jag och Astrid ska åka iväg till slalombacken, och i går var det dags! Kanske lite väl kallt (det blev frekventa besök i värmestugan), men vi hade väldigt roligt! Tidigare så har vi dragit runt henne med hjälp av en stav, så hon har provat hur det känns att ha skidor på fötterna, men det har aldrig blivit några åk i nedförsbacke tidigare. Så döm om min förvåning då ungen på fjärde åket utan problem plogar och svänger! Att hålla nere farten var dock klurigt (hon orkade inte ploga nog "hårt"), så det fick hon hjälp med. De första åken (och i brantare partier) stod hon framför mig och jag höll min stavar framför henne, men där det var flackare åkte jag bara bredvid och höll ut min ena stav framför henne. Ser fram emot härliga dagar i backen i vinter/till våren!

Idag har vi en riktig mysdag, Crille och Astrid har varit ut och skottat en sväng, men Elsa får hålla sig inne då det blåser litegrann. På ett tag dyker familjen Stråmo från Kalix upp, och jag tror minsann att jag ska ta mig tid att baka några bullängder i kväll. Och ta en promenad ska jag göra, det är så vackert ute i vårt winter wonderland.



En liten snöborg


VILKEN LÄTTNAD!


Pyjamas&underställsmaffian


De där två alltså  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar