söndag, juli 11, 2010

En cykeldag

Imorse kom jag på den brillianta idén att jag skulle cykla till jobbet, vilket är 9km enkel väg. Darling följde med som sällskap och cyklade sedan hem efter att vi skiljt åt. När jag slutat grämde jag mig en aning över hemfärden då jag glömt iPoden hemma, men tänkte att det bara är att bita ihop och njuta av tystnaden. Vem sitter på en bänk utanför jobbet i solskenet och är så snygg som bara han kan vara? Darling såklart!

Han hade gjort kycklingsallad, packat ner badkläder och bjöd med mig på picknick till Aldersjön! Cykeltrippen dit höll på att ta knäcken på mig, men det var väl värt det när man sedan fick hoppa i plurret. Att pussas på en filt är helt klart underskattat!

Lustigt är att vi hade motvind när vi cyklade till stan på förmiddagen, och när vi skulle cykla hem från Alder hade vinden vänt och vi hade motvind även den vägen. Tungt i benen så det föreslår, jag dog i en solstol en stund när vi kommit hem. Nu blir det återhämtning i soffan framför Farsan, känns som att det kan vara en film som kräver lagomt med hjärnverksamhet efter en sån här dag.

Jag fick ihop 26km på cykelsadeln, Darling den token fick ihop 44! Nu kan vi med gott samvete attackera godisskålen, fast jag är i ärlighetens namn mer sugen på isvattnet.

1 kommentar:

  1. Sandra20:43

    Finns det någon som helst möjlighet tror du att Crille kan influera Anton lite med den romantiska biten? Tvivlar dock men det hade varit en ytterst trevlig överraskning :). Dock får jag nöja mig med att A en dag härom veckan kom hem från affären smått lyrisk över att han kommit ihåg att jag sagt kvällen innan att jag blivit sugen på vindruvor så han hade åkt och köpt det. Så jag kanske ska ge honom några år till så kanske han kommer med en picknick ;)

    SvaraRadera