onsdag, juli 28, 2010

Min solokväll

Har fått massor gjort på jobbet idag och är mycket tillfreds med dagen. Har jag sagt att jag har världens bästa jobbarkompisar? Det har jag iallafall!

Strax efter klockan 5 rusade jag till bussen, när jag klev av i Sävast så såg jag att familjen Sinnett satt ute och åt middag. Lite surr och hjärtliga skratt med Oskar, sen begav jag mig hemåt. Fick provlyssna Grannens nya retrosnygga bilstereo en snabbis och traskade sedan in genom dörren. Startade en tvättmaskin, klev ur jobbstassen, lagade kasslergratäng till middag (perfekt då det blir en stor form och vi har bråttom iväg imorgonkväll), rullade chokladbollar, hängde tvätt och bäddade rent i sängen.

Nu sitter jag fortfarande kvar vid köksbordet och funderar på att söva datorn, lacka naglarna, läsa klart senaste numret av Mama och smaska i mig en chokladboll eller två. Låter inte helt fel va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar