onsdag, april 20, 2011

Hej från en virrig tjej

Jag är fruktansvärt glömsk och tjorvig nuförtiden. Visst hade jag hört talas om amningshjärna/mammahjärna, men inte trodde jag att det skulle förlama hela huvudet på detta vis.

Pratade med syster Jess häromdagen och hon frågade när vi skulle åka till Turkiet. "-Slutet av augusti början av maj" svarade jag. Ett ganska vitt spann där va? Jag har noll koll på veckodagar och fick fråga en man på banken vilket datum det var sist jag var dit "-6:e" svarade han. "-Okej..Vilken månad?" frågade jag vidare. Han måste trott att jag kom från en sten under skogen som jag betedde mig.

Frågade Darlingen just om han hade något roligt bidrag inom temat, "-Jag vet inte riktigt, det händer ju sånt där hela tiden nuförtiden. Du är ju värre än mig nästan". Har haft en hel lista i huvudet på tokiga saker jag sagt och gjort den sista tiden, men ni förstår. Jag har glömt bort den.

3 kommentarer:

  1. Vilka söta bilder på lilla tjejen i förra upplägget!

    Tror du att virrigheten kan ha något med våryra att göra? Idag bestämde iaf jag mig för att det var fredag, och undrade sedan varför tablåerna visade fel program.

    Och så ostkakan... jag använde det här receptet (http://www.underbaraclara.nu/191072/2011/03/30/enkelt-nam-nam/), och det blev väldigt gott. Du kan alltid göra din egen variant om du inte gillar den "naturliga" konsistensen; t ex lite mer mjöl för en fastare kaka; ricotta eller philadelphiaost om du inte är så förtjust i den syrliga smaken av Keso. Fast jag är förstås ingen expert heller! Eller så tar du bort nötterna, mixar allt och låter lillen bestämma!

    SvaraRadera
  2. Härligt att det inte bara är jag som är virrig!

    Tusen tack för bilderna, gillade också sista bilden bäst då C inspekterar A.

    SvaraRadera
  3. Så det blir Turkiet i år med? Det är nog lagom varmt i maj. I somras i juli var det ett mindre straff att vistas där. Vi hoppar över i år men tycker nog ändå att Turkiet är ett mycket trevligt bad- och solmål. Jag o sonen har varit där fyra gånger. Vi har provat Egypten, Grekland, Spanien och Bulgarien men återkommer alltid till Turkiet. God mat, bra hotell och jättetrevliga människor. Jag önskar er en mycket trevlig resa. Ät lite melon för mig också, spelar ingen roll vilken sort då alla är lika ljuvliga.

    Hälsar farmor Ingrid i Uppsala som badar i sol och termometern visar +19 kl 12

    SvaraRadera