måndag, april 18, 2011

Vardagsshopping

Idag har det shoppats litegrann, först i Luleå med gott sällskap av Sara&Cornelia (måste säga att jag älskar bloggandet ännu mer när jag träffar fina och härliga människor tack vare det!). Där blev min skörd en solhatt och en prasslig Hello Kitty-bok till Astrid, hon verkar inte ha något emot hatten och är nyfiken på boken. Sedan var det dax för passbeställning på polisstationen i Boden, och efter det gick vi på Kappis och köpte en UV-dräkt och två sommarklänningar.

Efter middag i hemmets lugna vrå för oss alla tre begav vi oss ut på dagens fjärde resa (de tre första med buss), med destination Luleå. Där shoppade vi snygga trosor med ankstjärt i jeans-imitation, en liten vattenkokare och en utlandsresa.

Hej Turkiet, den 6 maj kommer vi!

Ska lägga upp bilder på shoppingen, berätta mer om resan och svara på era kommentarer så fort jag har tid, nu är jag vansinnig trött och imorgon ska vi iväg och hjälpa pappa/morfar flyttstäda. Kanske imorgonkväll!

6 kommentarer:

  1. Jag håller med dig, riktigt roligt att få träffas, vi får ta och göra om det nån dag.
    Så du köpte de där söta trosorna, Astrid kommer att bli jätte fin i dem.

    Härligt att det blev en resa, är grymt avundsjuk ;-)

    Du får jätte gärna maila bilden till mig på Astrid & Cornelia sen när du får tid.

    Hoppas att det går bra med flyttstädningen imorgon.

    SvaraRadera
  2. Anonym01:50

    Hej! Jourande barndoktorn undrar så här mitt i natten vad en UV-dräkt är för något? Grattis till bokade resan! kram lina

    SvaraRadera
  3. Ingår även utlandsresa i kategorin vardagsshopping? ;) Härligt att åka, lite lagom avundsjuk!

    SvaraRadera
  4. Sandra18:25

    Blir ni borta 1 vecka? Vilken tur att jag har resan inbokad och åker dagen efter att vi ses(om ni har tid den 20:e maj), annars skulle jag bli alldeles för avis på din (blivande) bränna :). Kram

    SvaraRadera
  5. Lina: Den funkar som solskydd och ska tydligen vara toppen mot stark utlandssol :)

    Sandra: Precis, en vecka :) Får väl hoppas att jag lyckas få mig en skaplig bränna då..nu sätter du press på mig ;)

    SvaraRadera
  6. Vars i Turkiet ska ni? Jag och mamma åker till Alanya den 4 maj!

    SvaraRadera