torsdag, april 28, 2011

Morfarn blir smålänning

Idag flyttar min pappa till mamma i småland på heltid! Han kom hit igårkväll och sov över för att sedan köra vidare imorse. När han anlände igår surrade vi och fikade thé och skorpor/rostmackor, mycket mysigt. Den lilla rackaren hade gått och lagt sig, så hon fick inte träffa honom förrän nu på morgonen. När vi kom in i köket och morfarn satt vid köksbordet så sprack hela hennes lilla ansikte upp i ett stort leende. Både mammahjärtat och morfarhjärtat smälte tror jag nog.

Nu dröjer det ett tag tills vi träffas igen, och det gör lite ont i hjärtat. Jag är dock väldigt glad att han bott här uppe under Astrids första månader och att han tagit sig tid att träffa henne så mycket. På något vis så förändras relationen till ens egna föräldrar då man själv blir en, och jag hoppas att jag kommer bli en lika mysig mormor till Astrids eventuella barn som min pappa är morfar till henne.

1 kommentar:

  1. tråkigt att få så långt till sina föräldrar. men då får man istället en härlig semestertripp när man ska hälsa på! : )

    SvaraRadera