tisdag, april 24, 2012

Vecka 19 (18+0)

Nu är Åttan ungefär 12 centimer lång från rumpa till huvud, och väger knappt 200 gram. Det är så ofattbart att man kan vara så yttepytteliten, men ändå vara en levande människa. Hur barn blir till och växer är nog det största miraklet jag kan tänka mig.

Denna vecka är det dax för rutinultraljud (om nu någon missat det efter allt mitt tjat), och det ska bli mycket spännande. Tiden har, precis som många flerbarnsföräldrar "varnat" oss för, gått betydligt snabbare under den här graviditeten än med Astrid i magen.

Jag dricker mjölk i mängder och tycker att cigarettrök luktar vedervärdigt. Det tycker jag iofs annars också, men precis som under graviditeten med Astrid så får nu röklukt det att vändas i magen. Hu!


4 kommentarer:

  1. Anonym22:12

    Jag har tre barn på 3 år och tyckte att alla 3 graviditeterna var vedervärdigt långa. Hoppas du slipper den känslan!

    SvaraRadera
  2. Åå det är så fint med gravidmage :)

    SvaraRadera
  3. Anonym: Hugaligen, det hoppas jag med! Tyckte graviditeten med Astrid var alldeles lagom lång, hoppas att jag känner likadant den här gången :)

    SvaraRadera
  4. Fin du är med magen! Jag går in i v.19 imorgon! :) Så ett tag kvar till bf!

    SvaraRadera