torsdag, november 05, 2009

Baconfeber

Klickar in mig på Aftonbladet och får se rubriken "Så många kommer dö om vi inte vaccinerar oss". Och jag blir så förbannad. Försök att skrämma folk till att ta vaccinet, bra idé där! 38 stycken människors hjärtan kommer sluta slå, och det är spädbarn, gravida och personer mellan 25 och 65 år som kommer utgöra merparten av de 267 personer som kommer behöva intensivvård. Det finns inte ett enda "uppskattningsvis" eller "troligen" i hela texten, allt är svart eller vitt.

Jag har inte den blekaste aning om jag tänker vaccinera mig eller inte. Eftersom jag är 22 så klarar jag mig ju ändå mest troligt, enligt aftonbladet. Och dör jag, så ska jag göra det till min uppgift som spöke att skrämma ihjäl varenda kotte som har med den där artikeln att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar