torsdag, november 12, 2009

Finax glutenfri&laktosfri mjölmix

Jag bakar en hel del, vilket jag antar att en del av er märkt. Bakar man mycket så använder man mycket mjöl, eller i mitt fall glutenfri mjölmix. Finax gluten&laktosfria mjölmix har blivit min favorit, men sen de bytte förpackning från 1000gram till 900gram så har det funnits hårda, ljusgula små klumpar däri. Less på att sikta allt mjöl och fundersam över vad fan det egentligen är som står på så ringde jag till deras kundtjänst idag. Tydligen har det blivit fel med det laktosfria skummjölkspulvret vid tillverkningen, men det är nu åtgärdat.

Den trevliga tjejen i luren ville skicka kompensation, och inte är jag sen på att tacka ja till det. Glutenfritt kostar skjortan! Köp mjölmix med utgångsdatum fr.o.m april om ni vill slippa undan eländet med att sikta mjölmixen och hitta det här i silen efteråt:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar