fredag, november 13, 2009

Jag och min frilla


















Jag försöker försonas med mitt spikraka och nuförtiden rätt långa hår, det får nog sitta kvar på huvudet ett tag till. Det sitter en liten jävel på min ena axel och skriker "KLIPP DIG, du passar bättre i kort och lugg". På den andra sitter en liten ängel och viskar att jag inte ska göra något förhastat nu när jag sparat ut det så långt, att jag passar i det och att många plattar sitt hår vareviga dag för att få det så rakt som mitt är naturligt.

Den stora ängeln här hemma är inte mycket att lyssna på, han påstår att jag alltid är lika fin och att det inte spelar någon roll. VADÅ ingen roll? Frisyrer är en livsviktig sak. Kanske man ska sluta inbilla sig att gräset alltid är grönare på andra sidan och gilla det man faktiskt har på skallen istället? Plattskallar vill ha lockigt, lockhåriga vill ha platt osv.

Innerst inne så kanske jag gillar att ha en spikrak något råttfärgad frilla. Eller så bokar jag en klipptid nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar