fredag, december 18, 2009

And the search goes on..

Nu tar nystandet i den eventuella rubellavaccinationen fart, nyss ringde samma sköterska som jag pratade med första gången och berättade att det är skolan som sparar alla vaccinationsjournaler.

"-Ring till din mellanstadieskola och hör, dom borde ha journalerna där."
"-Det hoppas jag verkligen att dom inte har, för den skolan är nedlagd."
"-Hmm..men då får du ringa till din högstadieskola, då borde dom finnas där."

Antar att det redan är jullov på östra i Jokkmokk? Och hur förvånade ska inte dom bli när jag ringer och berättar att jag gick ut för 6 år sedan och frågar om jag är vaccinerad mot röda hund? Haha, vilken soppa! Har ni andra också såna här problem när ni försöker göra barn?!

4 kommentarer:

  1. borde inte dina föräldrar veta om du fått den vaccinationen?
    Jag ringde min mamma och hörde efter då jag behövde veta.

    SvaraRadera
  2. Visst var den :D På ö&b hade dom flera olika storlekar och former :p

    SvaraRadera
  3. Haha, förlåt om jag skrattar, men... haha! Folk är förlustiga ibland, snacka om att göra ett problem av ingenting, kan du inte bara ta om sprutan?

    SvaraRadera
  4. Emelie: Min mamma var till 99% säker på att jag är vaccinerad, men tydligen så vill dom veta till hundra procent..

    Evelina: Ok, då ska jag kika där :) Tack!

    Katja: Precis min tanke, men det är visst inte så enkelt i sjukvårdsvärlden..varför ta den lätta vägen liksom? :D

    SvaraRadera