torsdag, december 10, 2009

Min familj

Här sitter jag på röven och tänker på allt jag borde alternativt ska göra. Golv och badrum ska städas, kroppen duschas och fika ska bakas. Kanske toppar vi dagen med lite pilates, det går ju bra även om halsen gör lite ont, bassängen håller jag mig ifrån tills jag mår tiptop.

Idag har jag pratat med pappa, han är en utmaning att tala genom lur med, men jag fick svar på mina frågor och blev glad i hjärtat av hans röst. Sedan pratade jag med mamma, hon är betydligt lättare att kommunicera med. Tänk så roligt att hon nu kan dela vardagen med syskonbarnen på ett sätt som hon aldrig tidigare kunnat på grund av det då långa avståndet. Jag saknar vardagen med mina fina tre små älsklingar, och jag saknar resten av min familj. Det är så skönt att veta att blod är tjockare än vatten och att de alltid finns kvar, hur långt bort dom än är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar