måndag, december 28, 2009

Mangla mangeln

Att sova är ju något så otroligt skönt, men pricker över i:et är om man dessutom har sköna lakan. Vi fick ett bäddset i bomullssatin av mamma&pappa i julklapp, och igår när vi bäddade rent så passade vi på att inviga det. HIMMEL, det är så mjukt, skönt, svalt och samtidigt värmande. Det enda som skulle kunna höja njutningen vore om det var manglat, men det är jag för lat för, och saknar möjlighet till.

Under åren i hyresrätt och gemensam tvättstuga har det alltid funnit en mangel till förfogande, och jag har aldrig ens funderat över hur den fungerar. Kanske jag ska börja ta med mina lakan till Carro som är mangelmästaren no.1 och t.o.m har en egen mangel hemma? Nu låser hon nog dörren om hon ser att vi närmar oss med en säck över axeln!

3 kommentarer:

  1. Sen jag första gången köpte satinsängkläder så har jag aldrig gått tillbaka till de billigare varianterna igen. Mitt tips är att gå på Hemtex reor, som nu, halva priset, då kan man få ett set till dubbelsängen för under 500 med lakan och allt :-D

    SvaraRadera
  2. Mangel har faktiskt fått jobba idag, en räddare i nöden till mina sängkläder.
    Dörren står alltid öppen för dig vare sig du har med dig hela tvättkorgen eller ej:)

    SvaraRadera
  3. Katja: Tack för tipset, ska hålla utkik :)

    Carro: Det där lär du ångra att du sagt när jag kommer med tre IKEA-säckar fulla med lakan ;)

    SvaraRadera