tisdag, december 08, 2009

Goodnight sweetheart

Snart är det hejdå tisdag och hallå onsdag. Hade Darlingen legat bredvid mig i sängen så hade jag knappast varit vaken nu, det är han som står för ordningen på sömnavdelningen i det här hushållet. Jag har på rätt kort tid gått från att ha sömnvanor likt en pensionär till att bete mig likt en tonåring som är vaken när annat (vettigt) folk sover som bäst.

När jag är som tröttast kommer jag på mig själv med att längta efter julen i den meningen att det är en ypperlig tid för att ladda batterierna och sova ikapp många sköna timmar. Snacka om att jag lurar mig själv! Jag är ledig juldagen, nyårsafton, nyårsdagen och två dagar efter det, då är ju julens slappa stämning över sen länge. Det är nog bäst att jag fördriver tonåringen som tagit min kropp i besittning och sover ordentligt istället. Lika bra att börja NU. Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar