måndag, mars 08, 2010

Dream big

Det här med drömmar kan ju vara himmel eller helvete. Nu var det länge sedan jag själv drömde (eller kom ihåg vad jag drömt iallafall), men Darling bjuder på den ena fantastiska historien efter den andra.

Häromdagen hade jag i hans drömmars värld gått med i en nudistförening. Jag var ensam tjej men tyckte inte att det spelade någon roll, alla karlar var ju så trevliga. Han försökte få mig att förstå varför dom var så trevliga och blev arg på mig när jag inte förstod att dom hade någon slags baktanke med sina trevliga attityder.

Inatt drömde han att jag pinkat plus och vi var i sjunde himlen. Det hela var så verkligt att han ropade "-NEJ" när han vaknade och insåg att så var inte fallet. Tårfyllda ögon är ingen bra start på dagen, men vi kom överens om att det inte är så långt bort tills det är verklighet. Man kan ju alltid låtsas att man har kontroll över situationen, det känns lite bättre då. En vecka kvar nu tills det förhoppningsvis ska börja räknas dagar och vänta, vänta, vänta.
Det pirrar i magen.

1 kommentar: