tisdag, mars 16, 2010

Idag får vi fint besök!

Idag är jag ledig och njuter av solen genom fönstret. Låg kvar en stund i sängen imorse och begav mig sedan ut på promenad. Har bakat 51 chocolate chip cookies och bäddat rent i gästrummet åt lilla svägerskan som ska komma på besök ikväll, det var alldeles för länge sen vi fick lite kvalitetstid med henne. Hon fyller snart 15 och det är väl en rätt bra förklaring till varför hon aldrig är hemma utan är ute på vift en gång och det är jämt.

Det rycker i Darlings överbeskyddande storebrors-nerv så fort man nämner att hon snart fyller 15, säkert jagar killar så fort hon är hemifrån eller bara frågar honom vad han själv sysslade med när han var 15. "-Inte Ebba" säger han, och jag flinar, nickar och håller med. Han kan väl få leva i den tron några år till.

Nu har han varit hem och ätit lunch, och till efterrätt ger han sig på mina cookies. Bäst att jag spelar Manboy på högsta volym så han flyr hemifrån i panik!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar