måndag, mars 22, 2010

Och hur intressant var det här då?

Jag har inte varit sjuk sen januari 09, dvs lite över ett år. Bara för att jag skriver det så ligger jag väl däckad imorgonbitti, men jag utmanar ödet. Igår var jag lite snorig efter morgonens promenad, men det gick fort över. Imorse vaknade jag med ont i halsen, och bestämde mig fort för att skippa morgonens promenad då jag ändå ska ut på prommis med D efter jobbet.

Istället fick det blir en lååång dusch och lite pedikyr, sina fötter ska man vara rädd om. Utan friska fossingar kommer man inte långt, om man inte sitter i rullstol dvs. Bäddade rent i sängen, och äter nu långsam frukost. Ska locka fram dammsugaren och göra lite snyggt här hemma, ikväll kommer Darling hem och då vill jag inte ägna en enda tanke åt sockluddet som långsamt försöker ta över vårat hem.

Två nätter ensam hemma känns som en vecka. Det pirrar i magen när jag tänker på alla varma kramar jag ska få ikväll, och det där fina leendet som smittar likt svininfluensa.
Åå, hjärtat slår så hårt!

1 kommentar:

  1. Sandra19:40

    Tänk dig då 22 ensamma nätter och 3 till kvar att ta itu med... Sen så jäklar ska det sovas sked i några nätter ;).

    SvaraRadera