onsdag, mars 24, 2010

Hej från mullvaden


















Man ska inte ha linser i ögonen när man är förkyld, det vet jag så väl. Men ändå så har jag plockat ut linserna på grund av förkylning kanske tre gånger sen jag blev linsbärare vid 17 års ålder, och jag har varit förkyld betydligt fler gånger än så. Det är så lätt att vara bekväm då jag använder mina linser dygnet runt och byter en gång i månaden (host). Jag lider inte ett dugg av mitt synfel då det funkar med linserna, jag vaknar på morgonen och ser perfekt, inga immiga glasögon om vintern och jag slipper detta eviga putsande. Finns det något värre än smutsiga glasögon?

Igår började det klia i mitt vänstra öga, det blev illrött och svällde igen. Jaha, det var bara att åka hem och ta på sig brillorna. Då man har -5.25 på ena ögat och -5.75 på det andra så ser ens ögon betydligt mindre ut med brillor på. Jag ser således ut som en mullvad, och känner mig som en sådan i dagsljus. Lite problem med avståndbedömningen, lite yr i bollen och fobi för speglar. Glasögon är inte riktigt min grej, inte med styrka i glasen iallafall.

Men snart är jag frisk, och då ska jag pilla in plastbitarna i ögonen igen!

2 kommentarer:

  1. Anonym10:58

    Linser är de bäst! Jag trivs inte heller i glasögon , undviker speglar och känner mig inte riktigt som mig själv. kram

    SvaraRadera
  2. Eeeh, sover du med linser?! Mina ögon typ kruppar ihop om jag gör det så jag kör med endagslinser och bara på dagen..
    Och om det tröstar något så ser jag faktiskt oxå ut som en mullvad när jag har mina glasögon på mig och det gör inte saken bättre att Patrik jämnför mina mönster på skalmarna med haschblad...
    Krya på dig!

    SvaraRadera