tisdag, januari 11, 2011

Astrid gästbloggar

Idag fyller jag en månad! Tänk att jag inte funnits längre än så, men redan är mamma och pappa alldeles tokiga i mig. Jag är nu 55 centimeter lång och väger 3715 gram, pappa brukar kalla mig knubbis eftersom jag blivit mycket rundare om kinderna och fått nypvänliga lår. "-Ska du säga" brukar jag tänka, men det stannar där eftersom jag har lite problem med talet.

Lampor är det roligaste jag vet, jag kan ligga i famnen och titta fascinerat nästan hur länge som hellst. Då jag inte tittar på lampor så söker jag gärna ögonkontakt med någon i närheten, eller pruttar högt och ljudligt. Så fort jag drar på munnen så tjoar mamma och pappa något om att jag kanske log, men det gör jag bara när dom inte ser. Oftast i mörkret om natten när jag fått mamma att kliva upp för tusonde gången för att ge mig nappen. Hehe!

6 kommentarer:

  1. Go Astrid! Du har full kontroll på dem där päronen hör jag.

    SvaraRadera
  2. Anna J21:45

    Ojoj lilla Astrid växer i rekordfart! Edvin får nog se upp trots allt för han växer ju långsammare än en snigel :P

    SvaraRadera
  3. Grattis Astrid! :)

    och svar till mamma: Ja det kommer bli en kanonvår. Nu har vi bestämt det! :)

    SvaraRadera
  4. Anna J: Snart är hon iallafall längre än sin mamma! :P

    SvaraRadera
  5. Anna J11:06

    Haha ja du är ju bara tre äpplen hög ungefär ;)

    SvaraRadera
  6. +/- nån centimeter ;P

    SvaraRadera