torsdag, januari 27, 2011

Astrids första fem minuter i rampljuset

Jag och Astrid har blivit babysångskändisar! Anna tipsade om att vi var med i tidningen, läsa kan man göra här. Behöver väl kanske inte tillägga att Astrid var den yngsta deltagaren, men hon verkade tycka att det var trevligt ändå. Jag blev väldigt nöjd när min gamla favorit om krokodilen dök upp, den kommer jag ihåg så väl från då jag gick på dagis.

Nyss så mötte jag en krokodil, som körde runt i en bil
Han var så tjock och fet, och blåste i trumpet
Men bilen var för trång!
Och svansen var för lång!
Så den fick åka på ett litet flak därbak



Bild lånad från nsd.se

4 kommentarer:

  1. Vilka snyggingar!

    SvaraRadera
  2. Anna11:24

    Haha Edvin skiner uppsom en sol såfort han hör krokodilen i bilen :) 25 gånger på raken går bra, lika roligt varje gång :)

    SvaraRadera
  3. Skulle ju skriva om eventuell fikadejt men jag glömde! Tyvärr tror jag inte vi törs bestämma något. Lillan äter varje timme nu och är lite knasig och gnölig. Igår blev det jättefel hela dagen för att hon blev väckt och ivägkörd på föräldrautbildningen. Och själv är jag lite förkyld och sliten. Vi får nog hoppas på nästa gång ni är i trakterna! Jättetråkigt.

    SvaraRadera
  4. Em: Tack :)

    Anna: Han har oklanderlig smak den där Edvin! Eller är det jag som är på bebis-nivå? :D

    SvaraRadera