onsdag, maj 14, 2014

Onsdag-tvättstuga, fika och lek!

Imorse trippade tre rufsiga troll ner till tvättstugan och sedan har vi hunnit med många vändor upp och ner under förmiddagen. Mellan varven så hann vi med att baka fröknäcke och kolakakor, idag var det Elsa som var mest ivrig att vara med i baket, annars brukar det vara Astrid som gärna mäter upp i mått, rör om och provsmakar.

Efter lunch och vila för den lilla så gjorde vi sista rycket i tvättstugan innan vi gick över vinden till andra trapphuset och tog hissen en våning ner till Vidar, Arvid och Ann-Lo som idag bjöd på fika och lek i sällskap av de andra i vår lilla föräldragrupp från BVC. Barnen lekte stundvis riktigt fint tillsammans, andra stunder var det mindre lek och mer gnäll (typ när vi mammor tänkte fika i lugn och ro), men en himla mysig eftermiddag blev det!

Nu har ju barnaskaran utökats till 6 stycken individer, och när hösten kommer är de ÅTTA! Då är vi tvåbarnsmammor allihopa, dock har jag ett litet försprång åldersmässigt på barnen iom Astrid, men det är himla fint att ha en äldre liten lillmamma som ser till att inget tjuvnyp eller bus går obemärkt förbi ("-MAMMA! Elsa knuffade Alexander! Nu leker dom med fjärrkontrollen! Nån har bajsat!" osv). Så jag ser fram emot att få mysa med småbebisarna när de är glada och lämna tillbaka dem när det skriks eller bajsas. Plocka russinen ur kakan så att säga!

Resten av eftermiddagen/kvällen spenderade vi solo jag och tjejerna, åt Nobelmiddag (grillkorv och pulvermos..) och var sedan ute och lekte till läggdags. Pappan hängde först på tomten och åkte sedan på bio med Jocke, men nu har han kommit hem så jag ska vara lite social innan det är dags att skalla kudden.


Vet du Arvid, jag gillar dig himla mycket fastän du kräktes på mig!


Skapa kaos? Vi?


Busiga brudar


Vi tog med oss en liten present till Ann-Lo också, 
"för man får inte vara orättvis mamma!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar