lördag, maj 24, 2014

Shorts, halloumi och regn i håret

Vilket otroligt kalasväder vi haft de senaste dagarna, jag har gått i shorts och inte frusit en sekund. Det mina vänner, är inte vanligt, och särskilt inte i slutet av maj! Nu verkar temperaturen ha sjunkit och det regnar ute. Även om jag inte är så överdrivet förtjust i just regn så måste jag erkänna att det finns en viss tjusning i att ligga i sängen och höra hur det smattrar mot plåttaket.

Vi är mitt uppe i en helg då vi flänger runt, igår var det jobb och middag plus drinkar på Allstar, idag jobb och middag hos Palina i Älvsbyn, imorgon jobb och morsdagsfirande i Bredsel. Kvällens middag gick inte av för hackor kan jag lova, Patrik stod vid grillen med tre Stråmosar som åskådare och Elina kockade i köket med mig som sällskap. Den baconlindade halloumin, mm-mm-mmh. Blir hungrig bara jag tänker på det! Efteråt var jag galet mätt men ändå slank en bit av den goda tårt-paj-cheesecaken som serverades till dessert ned i magen. Var tvungen att djupandas en bra stund efter den måltiden, annars hade jag nog svimmat.

Efter hemkomst så nattade Crille barnen under tiden som jag drog ut på veckans tredje och sista löprunda. Det var då uppehåll från regnet, men jag tyckte nog att det kändes i luften som att det var något på gång..och det var det. Ungefär halvvägs runt så öppnade himlen sig och jag såg ut som en dränkt katt när jag kom hem. Men skönt att det är gjort, då kan jag ligga kvar en stund extra i sängen imorgon innan frukost och jobb.

Nu ska jag läsa lite innan ögonlocken trillar igen, gissar att det blir 5 rader. Godnatt!


Smaskens!



Patrik och Astrid äter lördagsgodis
Kläder på tork efter kvällens runda



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar