söndag, augusti 08, 2010

Det blev en nattlig bilfärd

Inte blev det många rader lästa för min del igårkväll inte, klockan elva släckte jag lampan och somnade ovaggat. Tre timmar senare ringer min kära fylltratt och undrar om jag möjligtsvis är sugen på att köra till Luleå och hämta honom.

"-Jag börjar gå mot Boden på 97:an!"
"-NEJ, för allt i världen! Stanna där du är, jag ringer när jag närmar mig!"

Inte ville jag ha min svartklädda älskling vinglandes på en hårt trafikerad väg i mörkret, nån måtta får det vara på galenskaperna. När jag sen närmar mig Luleå och ringer för att be honom gå ut från området så får jag svaret att han redan börjat gå. Då kokade blodet i kroppen och han fick sig en liten utskällning, han hade dock inte hunnit så långt, och tur var det för hans egen skull. Strax innan klockan tre landade jag på kudden igen, och då var tröttman som bortblåst både för mig och det lilla livet i magen. Karateträning och problem att somna, jag var rätt trött imorse.

Idag är dock Darlingen sliten, jag ska strax bege mig mot jobbet och hyr nog en film påväg hem. Tidig myskväll i soffan, precis vad jag önskade mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar