måndag, augusti 16, 2010

Idag jobb-imorgon semester!

Idag väntar en långkörare på jobbet, 08-19. Först blir det morgonmöte och sedan vanlig arbetsdag, skönt att ha en veckas semester från och med IMORGON och vila upp sig ordentligt inför hösten. Packningen är till största delen färdig, lite kläder som ska med hänger fortfarande i torkskåpet och necessären är inte packad. Men det fixar jag snabbt som attans när jag kommit hem innan jag stupar i säng.

Sitter och funderar på om jag ska ta Yatzy't i handbagaget eller ej. Det skulle ju förstöra hela semestern om det kom bort i förlorat bagage, badkläder och annat oviktigt kan jag leva utan, men mitt Yatzy, där går gränsen. Undrar om det finns plats i resväskan för fia med knuff också..

3 kommentarer:

  1. Ta med alla spel du får plats med! Det är verkligen VARMT i Turkiet nu, vi var där i mitten av juli och orkade bara läsa och spela kort. Ta sig över gatan var en pärs. Se till att vara nära vatten hela tiden och uppsök skugga så ofta som möjligt för nu är det ännu varmare. Men Turkiet är härligt. Det var tredje gången för min son och mig och det var inte sista.
    Önskar er en riktigt fin resa!

    Ingrid i Uppsala

    SvaraRadera
  2. Ta med alla spel och böcker du får plats med! Det är inte mycket mer man orkar med just nu där nere för det är varmt, varmt. Vi var där i mitten på juli jag och sonen och vi orkade inte lämna poolområdet av rädsla att inte kunna svalka oss. Uppsök skugga med jämna mellanrum - risken för solskador är stor. Men Turkiet är underbart, det var tredje gången för oss och det är inte den sista. Önskar er en riktigt fin resa!

    Ingrid i Uppsala

    SvaraRadera
  3. Ninni: Har packat med kortlek, Uno och Yatzy! :) Var i Turkiet vid samma tidpunkt för två år sedan, så jag vet hur varmt det kan vara :) Vattenflaskan kommer vara min bästa vän! Tack för tipsen :)

    SvaraRadera