fredag, augusti 27, 2010

Maglyssnaren

Här har ni en förträfflig uppfinning! Darling har länge försökt höra lilla hjärtat genom att lägga örat mot min mage men inte haft någon framgång. Men så läste jag för någon dag sen att en toarulle på magen kunde förstärka ljudet, så igår provade vi. Det funkade hur bra som hellst! När han sedan hittat vart det hördes bäst så gick det att höra klart och tydligt även utan toarullen. Helt otroligt, att det går att höra så tydligt.

Det var enligt Darling inte ens svårt att urskilja 23:ans hjärtljud från mina då den lillas hjärta slår dubbelt så fort som mitt, sen att han fått höra det 3 gånger hos BM kanske gjorde att det var lättare att känna igen också. Det är så mysigt och verkligt nu, och jag antar att toarullen åker fram ikväll när det är dax för fredagsmys i soffan!

1 kommentar: